Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu

Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Margaux

04 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hallo!

Allereerst nog even de beste wensen! Hoop dat jullie fijne kerst en jaarwisseling hebben gehad.

Een bericht vanuit Sydney. Ik ben op 18 december gearriveerd in Sydney, vanuit Byron Bay, na een heerlijke busrit tijdens de nacht van een uurtje of 14. Maar ik moet wel zeggen, heb lekker veel geslapen. Nou toen arriveerde de bus in Sydney. En toen duurde het nog een uur voor we bij centraal station waren. Maaaar!!! toen zag ik ineens de Harbour Bridge ... en toen reden we over de harbour bridge ... en toen zag ik het Opera House!! Nou misschien lag het aan die geweldige busrit maar werd er bijna emotioneel van haha. Nou ik was in ieder geval helemaal blij. Eindelijk in Sydney, had me er behoorlijk op verheugd en zeker omdat ik dit verblijf al ergens in september had geboekt was dit iets zekers om naar uit te kijken. We waren om 7.30 bij het station, meteen door naar het hostel, en kon meteen m'n kamer in. Die dag ben ik naar Jacks Place gelopen, daar eeft Julius gewoond, dus leek me leuk om dat even te zien. En toen 's middags naar Bondi Beach met een vriendinnetje van surfen. Leuk!!

De volgende dag kwam Sarah in mijn kamer, heb 's ochtends eerst met een paar amerikanen het opera house bezocht en wat musea en smiddags ben ik met sarah weer naar bondi beach gegaan. 's Avonds naar de World Bar, op aanraden van Julius! Je kan daar theepotjes bestellen :) Zit alleen geen thee in, maar een alcoholische consumptie. Je zit dus lekker je cocktail te drinken uit een theepot, ziet er heerlijk uit (en is ook heerlijk!!). Verder nog een beetje gaan stappen.
Heb de volgende dag de botanische tuinen bezocht en verder de stad in met Sarah. We vertrokken om 10 u sochtends en we kwamen rond 22.30 weer terug, alleen maar rondgelopen. Heulemaal gesloopt dus, maar wel veel gezien. En toen kwam kamergenootje #3, Abby! Naar Manly Beach geweest geloof ik. Nouja, ik ben een beetje kwijt wat we alle dagen gedaan hebben, want de tijd is voorbij gevlogen, maar het komt een beetje neer op naar het strand gaan, winkelen, weer naar het opera house lopen, Sydney eye tower bezocht en zonsondergang gekeken en natuurlijk Blue Mountains, kerst en oud en nieuw en nieuwjaarsdag! Daar zal ik wat meer over vertellen.

Blue Mountains heb ik bezocht met Zhann (meisje van bondi beach van surfkamp) en die logeert bij een ozzie samen met 5 andere backpackers. En toen gingen we met 2 auto's naar de Blue Mountains. Geen airco, wel turbo. Achterin de auto lekker zitten zweten, het was 35+ graden en de wind is hier echt een fohn dus zelfs als je 120 rijdt, heb je nog steeds 0 verkoeling. Het oorspronkelijke plan was gaan hiken in de mountains. Jeeej. Na 10 minuten in de auto besloten we eerst naar een meer te gaan en te gaan zwemmen. Geen zwemkleding bij me. Dus in mn kleren het meer in gesprongen. Mooi kratermeer. Kwam een riviertje in uit, met allemaal grote keien en poeltjes, en natuurlijke jacuzzi's, echt heeeeel gaaf. Vooral voortbewogen op de bips dus iedereen had een groen achterste van al die algen. Heel charmant. Maar dat gaat sloom, dus ben uiteindelijk gaan lopen, je raadt het al; lekker uitgegleden en resultaat dat mn teennagel helemaal afgebroken was. En daarna lekker gaan hiken met dichte schoenen aan :D heb fanatiek betadine gesmeerd en alles is nu weer helemaal ok, groeit echt heel snel weer terug. Nouja, de Blue Mountains zijn echt heel mooi. Rondgelopen over paadjes en over niet-paadjes en door watervalletjes gelopen enzo, heul gaaf. Alleen beetje balen; ik had de dag ervoor nieuwe sunnies gekocht!! Had een fake ray ban. primark 3,50e, die met ducktape aan elkaar hing, en heb nu hetzelfde model, maar dan het orginele, gekocht. Maar geconcentreerd als ik was, goed op m'n voeten aan het letten want mn teen deed wel echt zeer, stoot ik mijn hoofd, en nieuwe zonnebril, tegen een rots aan. Nou de eerste krassen zitten er dus op, maar nu hoef je in ieder geval minder panisch te doen als ik 'm ergens los heb zitten ofzo, de zonnebril is ingewijd ;) Chille dag gehad.
Sarah en Abby zijn echt gigantische kerstmisfans. Zij hadden allemaal cadeautjes en brieven mee van thuis of per post opgestuurd gekregen. We hebben alles op een stoel gezet (ik m'n nieuwe sunnies erbij, een vervroegd kerstcadeau van mezelf dan maar) en lekker 2 dagen naar de stoel zitten kwijlen en chocolaatjes zitten eten haha. Alles met het excuus ' It's christmas, we can eat what we want'. Dus ijsjes als lunch etc. Nja 's avonds, kerstavond, ben ik de keuken in gedoken (we hebben een oven!!) en wraps en nacho's voor iedereen gemaakt :) Na het eten was het cadeautjestijd!! Verassing, zonnebril!! :D Maar Abby las de brief, en moest huilen, en Marine (ow, dat is kamergenootje #4) moest ook huilen, dus Sarah en ik hadden een hoop te knuffelen. Nou op tijd naar bed wannnnnt volgende dag kerstdag!!

Helaas was kerstdag de enige dag hier dat het weer iets minder was. We gingen naar een Festival, Sunburnt, optimistisch in rokjetopje, en we hebben letterlijk van 14.00 tot 21.30 staan dansen en springen om het niet ijskoud te krijgen. We waren heulemaal doorweekt. Om 22.00 was het afgelopen en ik hoorde gisteren dat je dan een goodiebag kreeg met een puike koptelefoon, haha dat half uurtje erbij had prima gekund!! Nou toen naar huis dus, druppend naar de kamer, warme douche en lekker Thais eten gehaald.

Op boxing day (2e kerstdag in NL) belde Jimmy me op, dat ie in Manly was samen met Chris en de andere ByronBay gangers en of ik ook wilde komen. Leuk! Maar toen zat ik in het park te chillen, meost nog even langs het hostel, dus meer dan 2 uur later was ik er eindelijk. Met die groep 's avonds nog gaan stappen in de Irish pub, leuk! En de dag daarna heb ik alleen maar geslapen. Nou dat lukt me thuis echt nooit. Sarah en Abby waren allebei weg en ik heb echt tot kwart voor 5 geslapen. Normaal voor mij is na een stapavondje om om 8 uur 's ochtends wakker te worden en niet meer verder te kunnen slapen.

Op 30 december ben ik voor iedereen boodschappen gaan doen en maaltijdsalade gemaakt en in tupperwarebakjes gestopt voor eten voor oud en nieuw! Want we wilden naar de Botanic Gardens om daar te kijken. 8uur 's ochtends vertrokken, dikke ellende, we waren pas rond 13.00 binnen, heel de tijd in de rij gestaan! Alsof je moet wachten op de droomvlucht maar dan 100x langer. En toen een mooie plek in het midden van een grasveld in het zonnetje gevonden met heel mooi uitzicht op wat bomen. Gelukkig konden we het vuurwerk wel erdoor/eroverheen zien. Was heel gaaf! Maar prima om een keer gezien te hebben. Om 01.30 waren we thuis van Botanic Gardens, toen maar naar bed ongeveer, want heel veel sluit hier al heel vroeg en op 1 januari zou ik samen met Sarah naar Field day gaan! Heel gek, want ik wilde iedereen heel de tijd gelukkig nieuwjaar smsen, maar dat duurt voor iedereen natuurlijk nog tien uur!!

Field day is een festival en ik had het idee dat de locals het best vertegenwoordigd waren. Wel grappig, want normaal, waar ik kom, alleen maar toeristen. Heerlijk van het zonnetje en de muziekjes en biertjes genoten (tijdens oud en nieuw hebben we een halve fles champagne met 4 gedeeld). Echt een top dag gehad. Op deze dag wel een heimwee momentje gehad, het was zooo chill maar wilde echt heel graag dat de boefjes erbij zouden kunnen zijn om lekker te festivallen.

Gisteren, 3 januari, ben ik met Sophie, NLs meisje van surfen en Byron Bay, een nieuwjaarsduik gaan doen met een heul grote groep dutchies. Inclusief Unox muts. Daarna gebbqt en 's avonds gaan stappen in de Ivy, sjieke tent. $20 entree, verder alleen maar water gedronken :p dus uiteindelijk lekker goedkoop. Werd vanochtend om 7.20 wakker, zoals normaal gesproken na stappen.

Heb vandaag een vliegticket naar Melbourne geboekt, of 27 uur in de bus of anderhalf uur in een vliegtuig waar je omgerekend 50e ofzo meer voor betaald. Zo nog even hostel boeken :) ga nog even naar de Kathmandu om te kijken voor een vacuum zak voor in de backpack want ik ben m'n optimisme verloren dat alles erin gaat passen... Abby noemde m'n stapel spullen inmiddels Mount Margaux. Tijd om het een beetje te gaan organiseren. (een paar nachten geleden vloog er iets door de kamer, en dat bleek een kakkerlak te zijn, kriskrast door de kamer en eindigde voor 2 minuten in Mount Margaux, panisch!! Maar die heeft ook nog even in Mount Abby gezeten haha, en zij is georganiseerd dus ligt niet heulemaal aan mijn spulletjes). Misschien ga ik de Westkust met Abby doen!

In Melbourne ga ik in ieder geval Sarah weer zien, en we gaan proberen een autootje en kampeerspullen te huren of met een tripje mee te gaan en zo de Great Ocean Road te verkennen. Dus hopelijk ben ik op mijn verjaardag aan het kamperen :) wordt ook een heul nieuwe ervaring. Ik hoop op lekkah weer. Op 15 januari vlieg ik naar Nieuw Zeeland! Leuke vooruitzichten.

Nou dit was het zo wel. Sydney is heel leuk, genoeg te doen maar ben wel blij dat ik maandag weer verder ga; heb alles wel gezien geloof ik en ben heel benieuwd naar Melbourne. Liefs! XXX

  • 04 Januari 2014 - 09:45

    Marjoke:

    Happy New Year! Had ik al eerder tegen je gezegd, maar dit is wel passend na zo'n vrolijk verslag. Ik zit hier hardop te lachen, haha, Mount Margaux en Mount Abby. Schitterend.
    Ga zo door! x x x

  • 04 Januari 2014 - 12:09

    Martina:

    Haha heerlijk!! En geweldige foto ook! :) Clubweekend Australië om te festivallen? ;)
    xx

  • 04 Januari 2014 - 12:23

    Laura:

    De Mount Margaux, grandioos genieten:p!!
    Gelukkig nieuwjaar schatteboutje en een goede reis! Het klinkt allemaal heeeerlijk! xxxx

  • 04 Januari 2014 - 17:29

    Laura:

    Ik ben er overigens echt vandaag dus pas achter gekomen dat je een waarbenjij bijhoudt;p. Dus net al je verhalen achter elkaar doorgelezen! Gelukkig totaal niet jaloersmakend! xx ook van het Flipper monster!

  • 04 Januari 2014 - 22:32

    Opie:

    Hoi Gautje, leuk al die verhalen van jou te lezen, zou bijna ook zin krijgen die kant uit te komen maar zal het toch maar niet doen. Ga zo door en geniet.! En verder nog de Beste Wensen!

  • 05 Januari 2014 - 01:38

    As-broertjes Uit L'warden:

    Hey Margaux! Heel leuk om te lezen over je belevenissen :D
    Alsof we zelf ook even 'down under' zijn.
    Geniet ervan en veel plezier,
    groetjes!

  • 10 Januari 2014 - 12:26

    Emily:

    Hoihoi,

    Beetje laat maar niet minder gemeend: De beste wensen voor het nieuwe jaar!! Wat een mooie plek om oud en nieuw te vieren. Met veel plezier lees ik steeds je reisverslagen. Have fun!!

    xxx

  • 12 Januari 2014 - 16:39

    Marije:

    Jaa Mount Margauxie!!
    Haha nice! Vet verhaaltje weer, ik ga je mailen:D
    xxxxxxxx

  • 12 Januari 2014 - 17:59

    Tant'An & Oom Piet:

    Lieve Margaux,
    Heul hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag !
    We wensen je een heul prettige, warme verjaardag met je reisgenoten.
    Van al je reiservaringen genieten wij heul intens !
    Liefs en groetjes van tant'An & oom Piet.

  • 13 Januari 2014 - 21:58

    OPI:

    Hoi JARIGE GAUX, hoewel daar downunder nu niet meer, Van Harte Schattebout Hoop dat je een fijne dag gehad hebt. Liefs Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margaux

Margaux in Australië

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 9101

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 26 Juli 2013

Down Under!!

Landen bezocht: