Birthday en Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Margaux Kik - WaarBenJij.nu Birthday en Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Margaux Kik - WaarBenJij.nu

Birthday en Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Margaux

18 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Een berichtje vanuit Auckland, Nieuw Zeeland.

Hoe gaat het daar? Nog dank voor alle felicitaties!! Ik heb zo een fijne verjaardag gehad. Ik zal er zo kort over vertellen, ik heb nog maar heel even tijd om alles te typen dus ik houd alles kort. Uitdaging ;)

Ik ben woensdag gearriveerd in Auckland, waar Ger en Lia me ophaalden van het vliegveld. We zijn naar hun huis gereden met een aantal tussenstops met geweldig uitzicht. Ik was alleen waanzinnig moe van de dagen ervoor, dus na een heerlijke Hollandse maaltijd (bloemkool met aardappels en een lekker vleesje) naar bed en geslapen als een blok! We hebben veel rond gereden met overal heel mooi uitzicht, en Ger weet alle metal roads (onverharde wegen) met nog mooier uitzicht. We zijn naar de zee gereden met zwart strand, ijsjes gegeten, fish and chips gegeten, hun oude huis/huizen bezocht, de scholen gezien waar Raymond en Amanda op hebben gezeten en verder door Hamilton gereden. Ik heb echt genoten van deze dagen; was helemaal aan het opladen en het was zo fijn om even bij familie te zijn. En we hebben kroketjes en Nederlandse kaas gegeten!! En dropjes! Haha, grappig dat je dat zo blij kan maken. Maar echt heeeeel fijn :-)

De reden dat ik zo moe was, lag aan de dagen ervoor. Ik had namelijk een Great Ocean Tour gedaan van drie dagen.

Wacht, ik begin even andersom. Vertrek vanuit Sydney.

Iedereen dag gezegd in Sydney, en ik was de laatste die over was. Was niet erg, mijn nieuwe kamergenootjes waren ook heel gezellig en ik heb samen met Vicky nog gewinkeld, chocola gekocht (en die opgegeten met een rood wijntje op een terras tussen Opera House en Harbour Bridge). Nou op 6 januari naar Melbourne vliegen! Toen we tien minuten in de lucht waren werd het ineens ijskoud en was er een gek geluid; ‘’This is your captain speaking, there’s something wrong with the airpressure, we have to return to Sydney Airport’’. O jee. Het duurde bijna een uur voor we terug waren op het vliegveld omdat je er met een boog omheen moet vliegen om weer te landen. Maar alles ging goed, duurde 4 uur voor het gemaakt was dus met enige vertraging in Melbourne. En daar was het ijskoud!!! Ik ging van 35 graden ofzo naar 14! En ook nog later aankomst dan verwacht, dus ik was zo blij later toen ik me eindelijk had omgekleed! Die avond om 22.30 gegeten met Sarah, zij was er al. Wist je dat ze pinguins in Melbourne hebben? Bizar. Gewoon bij het strand. Dicht bij Antartica. Verklaart de kou ;)

Verder veel opgetrokken met mijn Duitse kamergenoot, naar Luna park geweest en verder gechilld. De dag erna werd al lekkerder weer. Je kan heel leuk stappen in Melbourne, helaas maar steeds 1 tent verkend. Beetje de stad in en rondgelopen overal.

Een NLs meisje leren kennen, Tamar, uit Den Haag. Samen met Tamar en Sarah begonnen we zondag onze great ocean road tour. Ik had alleen een heul korte nacht gehad (gesnurk van kamergenoot) maar dagje 1 ging prima. We hebben door 1000 anzichtkaarten gereden en 12 Apostelen gezien. Ik heb in een helikopter gezeten!! Zooo gaaf. Vervroegd verjaardagscadeau aan mezelf. Sarah en Tamar hadden een paar x gevraagd wat ik voor m’n verjaardag wilde; niets, alleen een jarig gevoel. En daarin zijn ze zo geslaagd!!

Om 00.00 (mijn verjaardag) hadden ze champagne en taart met verjaardagskaarsjes en heel de groep was aan het zingen, en daarna nog allemaal solo’s in hun eigen taaltje een verjaardagslied zingen, iedereen had wijn en bubbels gekocht voor iedereen, de sfeer was zo goed!! En ik heb een ballon gekregen, was helemaal gelukkig!

Om 6.30 met papa mamma zoef en juus skypen, was dus na nog een korte nacht. Fijn om ze te spreken :D maar moest opschieten, ging ontbijten (heel lekker ontbijt, alsof Scot (reisleider) wist dat ik zin had in een goeie boterham met kaas en tomaat) en toen weer weg. Eerst naar de oceaan, traditie natuurlijk dat birthday girl gaat zwemmen! IJskoud noooo. Maar zodoende. Na 2 minuten is het heerlijk.

Tijdens het boodschappen doen voor de lunch kreeg ik van Maxim (Frankrijk) een verjaardagscadeau!! Oeeeehh ogen dicht en daar kwam het ….. na 15 minuten, want hij moest het nog eerst aanschaffen, dus was even wachten. Fransen. Maar het waren krekeltjes! Ja, hoe reageer je daar nou op? Ik dacht eerst kakkerlakken, maar ze maakten lieve geluidjes. Ik vond het echt een leuk gebaar en hij bedoelde het goed haha. Dus de box mocht voorin bij m’n voeten :D Als het stil is in de bus en de motor uit hoor je ze geluidjes maken.

Toen weer beetje rondgereden (ik heb eigenlijk niet meer echt een idee), en toen hadden we een break en toen had Scot mini cakejes met verjaardagskaarsjes en een fles witte bubbels en een fles rode bubbels voor mijn verjaardag geregeld! Nog een x zingen. En gratis ijs gekregen :p

Vervolgens naar een waterval gereden, helemaal naar beneden gelopen op zoek naar een plek waar je kon zwemmen, die vonden we na 45 minuten bergafwaarts lopen! Shit daarna weer omhoog, maar het was zo warm he! Denk aan graadje of 35.

Toen naar de accommodatie, daar hebben we gebbqt, met als toetje …. Nog een verjaardagstaart en nog meer champagne!! Ik kreeg ook een echte verjaardagsbeker en een broche met Birthday Girl. O en overdag hingen er slingers in de bus met Happy Birthday. Iedereen was zo blij en enthausiast en gelukkig en ik ook!! :D Waarschijnlijk ik het meest maar het was zo fijn!!

We sliepen met 164 (de hele groep) in een kamer. Ik werd wakker met een bult op m’n hoofd, er lag een stenen engel uit de tuin naast me in bed en daar heb ik m’n hoofd dus kei hard tegen aan geknald. Dit was Maxims volgende cadeautje, nu kan ik zeggen dat ik heb geslapen met een engeltje :p heerlijk.

Volgende dag ’s ochtends naar een heel mooi uitkijkpunt gehiked, duurde 3,5 uur en die dag werd het 42 graden dus we vertrokken 7.30.
Toen groep opgesplitst, helft naar Melbourne, andere helft naar Adelaide. We hebben een aantal x gebeld naar de luchthaven of ik de krekeltjes mee kon nemen naar NZa, en dat was toegestaan!! (Huh?!?! Ligt dit aan Maxim zijn engels?/creativiteit…) Helaas … de plek waar de krekels stonden bleek boven de engine te zijn. En die werd snoei heet. Dus ze hebben Melbourne niet eens levend gehaald :- (

Scot gaat ze een goede begrafenis geven heeft ie me beloofd!!

Ik ga nu m’n tas inpakken en morgen 7.15 begint mijn tour door Nieuw Zeeland :D Heeeeeeel veel liefs!!

  • 18 Januari 2014 - 10:05

    Judith 18 01 Om 10u:

    Lieve Gaux!
    Geweldige belevenissen en wat een bijzondere verjaardag! Meerdere keren bubbels, taart, doos met krekels met warme voetjes, een engel in je bed met als gevolg een bult: jaloersmakende combinatie. Maar eh, is het allemaal echt waar? (slapen met 164 mensen in een kamer??)
    En wat leuk dat je naar Ger en Lia bent en dat je het zo gezellig hebt daar. Doe ze de groeten (of ben je al weer weg?)
    dikke kus

  • 18 Januari 2014 - 10:08

    Lia:

    Was leuk een paar dagen met je op te trekken en je onze "achtertuin" te laten zien, wij hebben ook erg genoten. Veel plezier met de rest van Nieuw Zeeland ontdekken.
    Groetjes Lia

  • 18 Januari 2014 - 16:27

    Tanneke:

    Hey gauxie! Wat leuk om weer een nieuw verhaal te lezen en wat goed dat je verjaardag nog steeds een grote happening blijft ;) Laten we snel een keertje skypen ! Knuf <3

  • 18 Januari 2014 - 19:00

    Margaux:

    Haha Judith, goed opgemerkt! Dat moest 14 zijn!! :) 164 zou heuul veel zijn! Dat heb ik gelukkig niet meegemaakt :) xxx

  • 20 Januari 2014 - 13:00

    Marije:

    Klinkt weer goed gaux!:D ook tof dat je je familie hebt kunnen opzoeken:D
    Gelukkig heb je een fijne verjaardag gehad!:)
    xxxxxxxxxx

  • 20 Januari 2014 - 16:35

    Opi:

    Hoi Gauxtje, Geweldig-leuk en spannend!! En heel mooi beschreven, een natuurtalent. Wens je nog heel veel meer van dat moois, maar zorg ook voor wat slaap zo af en toe . Opa.

  • 22 Januari 2014 - 22:24

    Tamar:

    Ja die kamer genoot snurkte echt intens hard! Waar ben je nu dush?? Ik zit nog steeds in Melbourne allerlei trials te doen!

    Xxx

  • 23 Januari 2014 - 09:21

    Juus:

    "Vervroegd verjaardagscadeau aan mezelf" :'D hahahah, dat doe ik ook vaak

    Wel jammer van de krekeltjes Gauxie

  • 24 Januari 2014 - 09:27

    Ans Van Reeken:

    Je kent mij wel als vriendin van je Opa Ger.
    Wat een mooie reis maak jij. Geniet er ten volle van.
    Ook ik ben in indertijd in die landen geweest en ben nu bezig met mijn oudste broer weer een korte reis naar onze familie in Australië te regelen en even door te gaan naar NZ. Waarschijnlijk in het najaar nu. Ik vond in NZ Christchurch erg mooi. (Ben benieuwd of het nog zo is na die aardbevingen). Ook Rotoroua en 90 miles beach in het Noorden.)
    Dit omdat we nu beiden al enkele jaren boven de 70 zijn en de familie nog eens willen zien.
    Wens je veel plezier en pas goed op jezelf. Ans
    Zondag ga ik met je Opa in Utrecht samen even naar een beurs. Af en toe treinen we samen.
    Groetjes, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margaux

Margaux in Australië

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 9102

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 26 Juli 2013

Down Under!!

Landen bezocht: