Indonesia en Thailand - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Margaux Kik - WaarBenJij.nu Indonesia en Thailand - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Margaux Kik - WaarBenJij.nu

Indonesia en Thailand

Blijf op de hoogte en volg Margaux

26 Augustus 2014 | Nederland, Rotterdam

Inmiddels ben ik al een maand terug in Nederland en is het heel lang geleden dat ik voor het laatst iets geschreven heb. Maar ik wilde graag het reisverslag goed afronden.
Het laatste reisverslag wat ik geschreven heb, was in mijn laatste dag in Australie. Ik vond het zo gek om daar weg te gaan. Toch wel echt een nieuw thuis geweest.

Maar goed, ’s avonds naar Bali vliegen. Landing was ergens ’s nachts, en na 2 uur in de rij te hebben gestaan voor de douane het taxi standje gevonden. Meteen goed afgezet (volgens het hostel wat ik had geboekt was het zo’n 70 rupiah naar het hostel, zij vroegen 250), maar het was toen 3 uur ’s nachts, was kapot en ik wilde gewoon slapen. En dan omgerekend is het nog steeds niet heel duur voor een taxirit van een uurtje. Dus laat maar ;) Taxi reed kriskras door de stad, steegjes enzo, ik dacht echt waar neemt ie me mee naar toe?? Overal scooters trouwens, verkeer een groot gekkenhuis (ze hebben geen snelheidslimiet in Indonesia) en op een gegeven moment stopte die voor een donker steegje. Nou daar moest ik doorheen lopen en aan het einde zou het hostel zijn. Uhuhhhhh. Maar geen werkende telefoon, niemand sprak engels, ik maar met m’n zaklampje op m’n telefoon dat steegje ingelopen. En inderdaad, na een paar minuten, was het hostel daar! Helemaal afgesloten voor de nacht. Wederom; geen telefoon, wat nu. Uiteindelijk kwam er wel iemand, geregistreerd en toen naar bed. Het beste hostel ooit!!! Brede stapelbedden, dik matras, lekkere airco, dikke dekens … ohhh lekker geslapen! De volgende dag op het strand gechilld met een paar mensen die ik bij het ontbijt had leren kennen (wel leuk, dan spoelt er soms een zeeschildpad aan! En een hoop surfers!). Ook wilde ik graag naar Ubud, midden Bali en naar een vulkaan en een beetje cultuur zien enzo. Dus daar naar een reisorganisatie geweest, zij konden wel iemand regelen die me over het eiland zou rijden. Maar ik wilde niet in mijn eentje want dat vind ik veels te ongemakkelijk, nou dan konden ze wel een groep voor me fixen.

Dus, volgende dag om 7:30 werd ik opgehaald, en ja hoor, ik was de enige. Nou communiceren gaat waardeloos. Hij nam me eerst mee naar een optreden voor traditioneel balinees dansen (wat niet zo heel erg spannend is), we zijn nog naar wat tempels geweest, Mt Batur, Luwak koffie gedronken (dat is die dure poepkoffie! Letterlijk poepkoffie) en nog naar een zilvermakerij geweest. Maar ik was heel blij toen ik weer thuis was. Goed om die dingen gezien te hebben, maar ik vond het in m’n eentje niet zo heel leuk bij hem in de auto. ’s Avonds zijn we gaan stappen, en onderweg naar huis was een vriendinnetje beroofd van haar tasje, waar alles in zat (pasjes, paspoort, mobiel etc, haar kluisje in het hostel werkte niet goed) maar zij kon de volgende dag niet mee naar de Gili eilanden! En de Gili eilanden … wauw!! Zijn 3 kleine eilandjes op een paar uur varen van Bali, en er is geen gemotoriseerd verkeer. Dus alles op de fiets of met paard en wagen. En stroom krijg je daar via een generator, en soms valt die uit. Daar paar dagen gefeest (op een mooi strandfeest viel om 3u ’s nachts de stroom uit, haha!), op het strand gelegen, gedoken, rondgefietst, een kookcursus gedaan en een voedselvergiftiging gehad.

Nou, daar een beetje van bijgekomen, ging ik daarna naar Lombok, in m’n eentje want ik wilde graag de Rinjani beklimmen. Niemand die ik kende wou met me mee. Ik zou dan de mensen die ik op Bali/Gili had ontmoet meeten op Lombok Kuta, dus was een fijn vooruitzicht. Rinjani is overigens een vulkaan, zo een mooie Caldera. 3 dagen, 2 nachten. Had van iemand gehoord dat dat wel de moeite waard is. Dag 1, start met lopen. Lekker, 35 graden, kneiter benauwd weer en dan maar berg op lopen. Aan het einde van de dag erg zin in een douche en een stoel, maar dat zat er niet in. Het toilet was een doek om 4 palen gespannen met een kuil in de grond. Als ik daar rechtop in stond, kwam dat nog niet eens tot schouderhoogte. Volgende dag naar het kratermeer gelopen en toen weer naar de kraterrand. En op dag 3 om 3 uur ’s ochtends gaan lopen naar de top van de vulkaan om daar de zonsopgang te kijken. Waanzinnig gaaf! Maar te koud! Ik kon mijn handen echt niet meer bewegen. Dan sta je echt op de top van de wereld. Verder genoten van de weg naar beneden, toen liep ik eindelijk eens niet achteraan :p Ik vond dit een van de gaafste EN kutste dingen die ik heb gedaan, ik kan het aanraden maar ook weer echt niet; het is zo mooi met de uitzichten en dat soort dingen, maar het is wel echt zwaar, zeker met de weersomstandigheden … Maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Eens en nooit meer ;)

Daarna naar Lombok Kuta gegaan, maar de telefoon werkte niet, ik had geen idee of m’n maten er al waren, en waar ze dan verbleven. En toen zaten de eerste 2 accommodaties ook nog vol, ik was kapot, zo blij dat ik er eindelijk eentje gevonden had. Volgende dag bleek dat Nadia en Mladen (die vrienden) in de accommodatie naast me verbleven, hoe makkelijk! Aan het strand. Bleek dat daar het koraal meteen begint vanaf het strand, dus kun je niet zwemmen. Laat staan surfen. Een goed strand bleek 45 minuten verderop op de scooter. Dus, een moped gehuurd en daarheen gereden. Ik had nog nooit scooter gereden, maar dat ging best goed! Totdat ik eraf viel ☹ Ellende. Eenmaal op dat strand aangekomen, het goed afgespoeld in de zee, maar m’n knie en elleboog lagen best wel open. Dus surfen zat er niet echt in.

Paar dagen later vloog ik naar Bangkok. Daar een paar dagen gezeten. Accommodatie was bij Kao San Road (ofzoiets), dat schijnt een goede straat te zijn voor backpackers, met veel winkeltjes en goeie barren. Nog een Thaise kookcursus gedaan. Dus dat waren wel leuke dagen. Toen naar Khao Sok National Park. Daar zijn we heen gegaan met de nachttrein. Wat ook wel avontuur is, de ramen staan helemaal open, de takken van bomen die vlak naast het spoor staan, slaan in je gezicht, wel grappig! Ook dat we ergens random 3 uur hebben stil gestaan. Voortaan minder klagen over de NS ;) Maar Khao Sok … Wauw! Waar we aankwamen met de trein, toen nog met een busje, toen nog op een bootje. Varen tussen de kliffen door en we sliepen in drijvende bungalows. Overdag daar gezwommen, klif springen, gekayakt, ’s nachts sterren gekeken. Ik vond de melkweg er mooier uit zien dan in de outback in Australia, waarvan ze altijd zeggen dat die daar geweldig is. In Thailand is ‘ie nog beter ;)

Toen naar Koh Phangan, dat eiland van de Full Moon parties. Paar pre feestjes gehad, maar het was nog geen volle maan. Verder daar bij het super super mooie zwembad gechilld (infinity pool aan zee), beetje snorkelen, nog een poging gedaan tot scooter rijden, wat nu wel vlekkeloos verliep!, en olifant gereden. Heel vervelend allemaal. Daar een paar dagen gezeten, ben ik vervolgens naar Koh Tao gegaan. Dat staat bekend om het duiken. En Julia en ik wilden onze duikers Advanced en Rescue certificate halen. Dus heel die week hebben we bijna constant op de boot gezeten of gedoken of met de laatste cursus gedaan alsof we verdronken en dat we gered moesten worden. Wel gave dingen geleerd en gave dingen gezien en succesvol de duikerscertificaten gehaald. Yes!

Vervolgens, terug naar Koh Phangan want het was tijd voor de Full Moon party! Het was vast een mooi feestje, maar we zijn er niet lang gebleven. Leuk opgeschminkt enzo, maar we zijn uiteindelijk naar ons eigen strand gegaan en daar een feestje gemaakt. Wat dikke prima was. Laatste bestemming van Thailand was Koh Phi Phi. Waanzinnig eilandje is dat!! Lekker weer, mooi strand, leuke barren, goede restaurantjes … Daar weer gaan duiken (slechte zichtbaarheid vanwege eerdere stormen), maar wel nieuwe dingen gezien (zeepaardjes, zeeslang). Ook zijn we vanaf hier naar Maya Bay gegaan, dat is van de film The Beach met Leo ;) ’s Nachts daar met dat lichtgevende plankton gezwommen. Zo gaaf! Allemaal glittertjes in het water! Maar er zaten ook kwallen, zeeslangen en babyhaaien, dus heb niet echt lang in het water gezeten. Dit was de laatste nacht. Gewoon op de grond geslapen en we werden steeds wakker van apen en poezen die overal rondliepen, dus echt brak geslapen. Ik vloog de volgende dag vanaf Krabi naar Bangkok, waar ik nog een dag had voor ik terug naar Nederland vloog. Dus toen ben ik gaan winkelen :p Goed geslaagd.

Dan de realisatie dat ik echt naar huis ging. Was het toch echt afgelopen. 5 landen, 9 maanden en een geweldige tijd gehad. Nu tijd voor een nieuwe uitdaging: master gezondheidsmanagement studeren, centen verdienen en sparen … voor tripje # 2 ;)

Xxx

  • 26 Augustus 2014 - 14:21

    Marije:

    Leuk verhaaltje!!:)

  • 26 Augustus 2014 - 14:26

    Tant' An En Oom Piet:

    Lieve Margaux,
    Hartelijk dank voor het leuke verhaal !
    Maar. . . . . . die kapotte fiets zit ons wel dwars.
    Doe d'r wat aan in verband met het tweede tripje.
    Liefs,
    A & P

  • 27 Augustus 2014 - 16:02

    Sytske :

    Ha die Margaux,
    Zondag was gezellig in de keuken. Goed dat we deze verhalen pas lezen nu je weer veilig en gezond thuis bent :-). Maakt ze ook veeeeel leuker. Toch naar de top van de wereld doet mij denken aan mijn beklimming van de berg in de Sinaï. Liefs en tot ziens, Sytske

  • 28 Augustus 2014 - 11:48

    Opa:

    hoi Gauxtje, einde van een droomvakantie.Een fantastische tijd, samengedrukt in negen maandjes. en nu: aan de slag, dat papiertje halen!.Gaux heel veel succes daarbij. Kus OPA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margaux

Margaux in Australië

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 2067
Totaal aantal bezoekers 9109

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 26 Juli 2013

Down Under!!

Landen bezocht: