Amazing New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Margaux Kik - WaarBenJij.nu Amazing New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Margaux Kik - WaarBenJij.nu

Amazing New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Margaux

17 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!!

Een reisverslag vanuit nieuw zeeland! Ik zit op dit moment in de trein van picton naar christchurch, want morgen vlieg ik vanaf christchurch naar melbourne en dan is het alweer het einde van mijn NZ avontuur. Jammer, heb hier echt een top tijd gehad. Hoewel ik ook heeel veel zin heb om terug te gaan!! Ik ga namelijk au pairen in sydney! :) (en ik word helemaal gek van de zandvliegjes hier, handen benen voeten, noem het maar op; het jeukt!!) Typ het allemaal op mn telefoon dus mn grammatica zal weer waardeloos zijn.

Nou het laatste reisverslag heb ik in auckland beschreven, voordat mn Stray avontuur begon. Ik ga gewoon zoveel mogelijk beschrijven, dus bereid je voor op een laaang reisverslag :)

Op 19 januari begon m'n Stray avontuur (stray is de organisatie waar ik mee reis). Bus vertrok om 7.30. Niet dus, meer dan een uur te laat. Maar wel leuk kennis gemaakt met heel de groep al. Was eens NLs meisje bij, Kelly uit ursem, ben ik veel mee opgetrokken in NZ. Tof wijf!! Hmm maar toen dus dagje een, op weg naar Hahei! Nou ongeveer, want onderweg kregen we een klapband en we zaten behoorlijk afgelegen en het duurde een uur voor de reparateur kwam (zelf vervangen lukte niet). Toen waren we al aan de late kant voor the hot water beach. Maar dat is gaaf!! Een superhete ondergrondse rivier die boven komt bij het strand. Iedereen maakt daar zn eigen badje en kan je heel goed chillen. Hoewel het water eigenlijk aan de te warme kant was, op sommige plekjes op het strand kon je niet door t water lopen omdat je dat echt je voeten zou verbranden!

De volgende dag ging ik met Kelly, Rebecca en Callan canyoning!! Sochtends aangekleed in een wetsuite en goeie schoenen en hop een berg ophiken. Nou behoorlijk tempo haha moest boven echt bijkomen. Ow canyoning is dat je van een berg abseilt/springt/kabelbaant en dat gebeurt allemaal langs een waterval. Super mooi dus!! Nou hop die eerste abseil: aaahh eng!!! Maar vol vertrouwen; de begeleiders hielpen me echt en voordat ik beneden was was ik al vol vertrouwen. Wat gaaf is dit!! Nou dat ging zo heel de dag door. De grootste abseil die we gedaan hebben was zo'n 80 meter, we hebben 2x gekabelbaant en 3 of 4x gesprongen waarvan de hoogste 14 m was. Je springt dan in een diepe poel van wat rotsen af ;) ook nog een paar x geglijbaant. Het mooie was was dat heel die dag regenachtig, koud, ellendig etc was maar wij merkten er niks van omdat je tocg zeikesnat bent van de waterval!! De rest van de groep had een "stranddag". Maar dit was echt een topdag als ik een pc kan vinden ga ik kijken of ik foto's kan uploaden! Krijg je een beter idee. Maar dat duurde de hele dag, aan het einde vd dag helemaal gesloopt :) moe maar voldaan naar bed in Raglan. Daar zijn we de volgende dag de grotten in geweest. Je kon tuben, wat ik eigenlijk heel graag wilde (soort natuurlihke wildwaterbaan door de grotten) maar had spierpijn!! Haha ellende. Dus een makkelijke grottentour gedaan en een boottourtje door de grotten waar heeeel veel glowworms zaten. Het ziet er dan net uit als een sterrenhemel!! :) mooie lichtjes :)

Oo ik rijd nu langs roze meren!! Wat gaaf!

Volgende dag reden we naar Mourea. Ik ben hier een klein beetje de volgorde kwijt, maar volgens mij ben hier met oa kelly naar Hells Gate geweest. Dit is een spa/wellness resort met meren met die grijze blubber van 40 a 140 graden. Dat sputtert en borrelt enzo, best gaaf. We zijn daarna een modderbad in geweest en daarna nog een ander bad. Warm!! Maar heel lekker. Maar ik ruik soms nog steeds naar zwavel en mn kleren ook. Die avond hadden we onze eerste culturele avond, naar maori's. Was eerst een officiele openingsceremonie dat je elkaar begroet door 2x met je neus tegen elkaar te drukken. Toen een paar verhalen gehoord over het ontstaan enzo en toen gingen ze voor ons dansen. Haha dat was leuk! En toen gingen ze ons een dans leren (jongens en meisjes apart). Heel leuk en bijzonder maar lukt voor geen ene. De meisjes kregen ballen aan touwtjes en gingen rondzwaaien, de mannen deden vooral klappen en stampen en de tong heel ver uitsteeken en boos kijken. Maar echt tof!!! :) daarna lekker gegeten en ging een maori gitaar spelen en verhaaltjes vertellen. We sliepen met z'n allen in een grote slaapzaal. Gaaf!!

Volgende dag reden we naar lake aniwhenua, tweede culturele avond. Onderweg stapte een maori man in en die liet ons een rotstekening zien na een korte wandeling en een paar rivieren waar ze stroom uit opwekken. Toen naar hun huis gereden. Groot huis aan een mooi meer. Daar hebben we fried brood gemaakt (wat eigenlijk saaie oliebollen zijn) en dat was leuk!! Daarna lekker coronaatjes gedronken aan het meer en heerlijk gegeten daarna. Savonds ging die meneer weer verhalen vertellen, maar daar kon niemand echt zn aandacht op vestigen. Niemand praatte er doorheen ofzo, maar hij had een goede stem voor een voorhetslapengaan-verhaaltje. Naar bed daarna, volgende dag naar whakahoro! In the blue duck station overnacht. Je kon daar hiken of geit schieten of kei duif schieten, best gave dingen!! Maar had echt even een moment voor mezelf nodig dus heb die middag gespendeerd met nagels lakken. Klinkt echt flauw als ik het nu lees, zit je in NZ en ga je niks doen. Maar je zit constant in een groep en hebt nergens privacy behalve op de wc, dus dan is het echt heerlijk om even alleen te zitten met je eigen gedachten. Die avond met kel goeie gesprekken gevoerd, coronaatjes gedronken bij het vuur waar de geit op gespit was en sterren gekeken. De melkweg was zo duidelijk te zien!! Echt een dikke wauw.

Vertrek de volgende dag was om 6.30. Muhh vroeg!! Maar we gingen de tongrariri alpine crossing lopen! Dat is bijna 20 km, en mount doom van lord of the rings!

Hee wat leuk!! Ik zie zeehondjes zwemmen!! :)

Maar die hike, haha dat omhoog lopen is echt hele klus :) maar eenmaal boven ... wauw!! Net een maanlandschap en mooie bergen en heul blauwe meren etc zooo gaaf!! Kan niet omschrijven hoe gaaf het was; onderweg hebben kel en ik echt 100x tegen elkaar gezegd dat het zo mooi was en wauw etc. Echt heel wauw :) je klimt op een vulkaan en vorig jaar was er een uitbarsting geweest dus dan ben je wel weer blij als je de 3 (of 5) km rond die vulkaan waar "gevaar" heerst verlaat. We wilden het busje van 16.00 halen (gingen bussen om 1500, 1600, 1700, 1800) dus het laatste stuk hebben we met een flink tempo gelopen. En gehaald!! Dan schiet er door mn hoofd van woow dat is van paps en mamas huis naar Eindhoven lopen en dan terug! Maar echt een heel gave ervaring. Bijna iedereen van de groep loopt die crossing, maar goeie voldoening! :) de volgende dag op naar wellington!! Spierpijn in spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had :)

Daar een goeie was middag gehad, geprobeerd mn telefon te fixen (was iets mis mee, helaas toen niet gelukt). Daar savonds gratis uit eten geweest (door stray mogelijk gemaakt :) ) en savonds stappen!! Jeeeehh voor t eerst in 2 weken. Nou leuke avond gehad en de volgende dag hungover de ferry op naar picton. Iedereen was brak, gedeelde smart is halve smart :)

Was regenachtig toen we op de ferry zaten, en picton zag er ook miezerig uit in de regen. Doorgereden naar Marahau, Abel Tasman National Park. Wauwie!! Savonda gebbqt en lekker bij t vuur gezeten. Ik en kel wilden de volgende dag gaan zeilen, maar het was nog geen 20 graden en we willen dat wel met lekker zwemweer doen en niet 100$ betalen voor een dag koukleumen. Die dag heeeerlijk uitgeslapen en ontbeten om 13.00 en smiddags zijn we in kleren op t strand gaan liggen :p savonds hebben kel en ik een curry gemaakt voor de groep (ik mis het kip madras maaltijd pakket van knor echt ellendig) en savonds lord of the rings gekeken :p

Next day naar Punakaiki gereden. Heel mooi stuk. Pannenkoek rotsen en een geweldige kustlijn. Op het strand naar greenstones gezocht (zeldzame steen die ik er zwart uit vind zien), helaas niks gevonden en wel lek geprikt door die zandvliegjes. Ook zijn we onderweg gestopt bij een tweedehands kleding zaak wannnt we zouden de volgende dag een rubbixcube party hebben!! Dat houd in dat je verkleed komt in de kleurwn van de rubbixcube (rood geel oranje groen blauw en wit) en dat je heel de avond kleren wisselt tot je dezelfde kleur bent! Orgineel toch. Goeie voorpret bij het kopen al :p

Die avond hebben de mannen voor ons gekookt!! We hadden ons eigen huisje als accomodatie. Was trouwens chili con carne. Om middernacht waren er 2 jongens van de groep jarig waar we veel mee omgingen. Dat kort gevierd want volgende dag was weer vroeg op: naar Franz Josef! Daar aangekomen eerst gezeik met het hostel omdat in de kamer waar ik met oa callan en lindsey zou liggen maar 2 bedden vrijwaren ipv 3. En er verder niks beschikbaar was. tja. Kwam uiteindelijk wel goed. Die avond rubbixcubeparty!! Tof feestje, iedereen was echt top verkleed en echt iedereen zag er belachelijk uit en de sfeer was heerlijk!!

Maar toen ... de volgende dag de gletsjer beklimmen!! Om 8.15. Ahaha ellende was dat, was in slaap gevallen met mn rubbixcube kleren nog aan, dus sochtends was even beetje doorzetten. Haha :) nou toen met de helikopter naar de gletsjer gebracht!! En daar 3 uur rondgelopen door het ijs. Maar die wandeling was vooral wachten tot die vrouw het ijs weggehakt had. Die wandeling had ik serieus in een half uur kunnen doen ipv 3 uur. Maar desalniettemin, wel heel mooi en indrukwekkend om door 6m hoge ijsmuren te lopen, eeuwenoud ijs :p, en door ijstunneltjes te glijden enzo, blij dat ik het gedaan heb!! Smiddags een goeie tuk gedaan en savonds was er onbeperkt pizza avond! Pfoe teveel gegeten natuurlijk.

De volgende dag naar wanaka. Ahh zo mooie uitkijkpunten onderweg!! Overal onderweg natuurlijk maar echt mooi. In wanaka beetje rondgelopen in t stadje, gekookt (grieks, door Olivia uit cyprus) en savonds kaartspelletjes in de kamer gedaan :) Niet veel bijzonders, wel heel gezellig.

Volgende dagen waren in Queenstown!! Nou dat is een wintersportdorpje, ligt midden in de skievelden. En in de zomer kun je er andere toffe dingen doen, en bijna alles is een beetje adrenaline georienteerd. Dus ik ben gaan paragliden en gaan bungeejumpen. Kan ook weer van de bucketlist haha. Paragliden was, beetje jammer, niet zo indrukwekkend als ik dacht; je rent een berg af met iemand anders en dan neemt de parachute het over op een gegeven moment en dan zweef je rond. Is opzich wel gaaf, maar je hebt datzelfde gevoel met een skydive alleen is dat beter omdat je dan nog uit een vliegtuig kan springen. En het paragliden was best duur, voor 50$ meer heb je een skydive (wat ik dan denk ik liever nog een x had gedaan, of liever m'n geld bespaard). En de bungyjump was gaaf!!! Samen met Callan gegaan; je zit eerst 40 minuten in een busje naar de locatie. En dan hangt er ergens een hutje tussen 2 bergen in, je moet daarheen met een soort kabelbaantje en dan sta je ineens op dat platform. Met een glazen bodem. Ja da's effe slikken. 134 meter. Dan sta je op het randje en wordt er afgeteld en dan ga je. AAH :D ik kijk best vaak het filmpje terug en blijf kippenvel krijgen, echt tof.

Hmm en toen kreeg ik een blaasontsteking en heb ik m'n dagen in Queenstown relatief rustig gehouden. Wel een toffe tijd gehad en de lekkerste burger van de wereld gegeten (echt officieel de lekkerste). Ben nog een dagje naar Milford Sounds gegaan, wat veel in de bus zitten was met geweldige uitzichten en anderhalf uur op de boot, en ja, het is wel echt heel erg gaaf.

Overigens heel veel bekenden in Queenstown tegen gekomen die ik nog kende uit Australie, echt super toevallig. Denk dat iedere reisorganisatie het zelfde reisschema aan beveelt.

Volgende dag was Mount Cook dag! Da's een beroemde berg. Daarheen gereden, wandeling gemaakt naar een gletsjer met een gletsjermeer. Dat is echt gek, die gletsjer is helemaal bedekt met viezigheid en je zit onder een klein randje blauw, en da's dan het ijs. In het meer drijven de ijsblokken, ziet er gek uit maar wel heel indrukwekkend.

Toen naar Rangitata, niet zo veel aan, het regende en we waren daar al vroeg in de middag, we hebben drie films gekeken. Volgende dag door Christchurch naar Kaikoura.

Kaikoura is gaaaaf!! Ik ben 's middags met wat gasten de zee op gegaan en we wilden gaan vissen, maar daar was het iets te ruig voor, dus zijn we kreeften gaan vangen!! Ook nog een paar kleine haaien gevangen (teruggegooid). Beetje zeeziek geworden, maarrrr s' avonds lekker kreeft gegeten (we hadden er 7 :D ) en eindelijk goeie wijn gedronken en gitaar geluisterd.

De volgende dag om 4.00 opgestaan want ik ging met dolfijnen zwemmen!! Boot op, stuk varen (oeeff zeeziek!!) en dan zie je de vinnetjes boven het water, komen de sprongen en dikke salto's van die beestjes en precies toen de zon opkwam gingen we het water in!! En de dolfijnen waren echt overal! Helaas was ik behoorlijk zeeziek en werd het alleen maar erger in het water, dus bij de laatste zwem ben ik er eerder uit gegaan omdat ik echt waardeloos was. Had een goprootje meegenomen dus heb wel toffe filmpjes. Zal eens kijken of ik dat kan uploaden (dat gaat toch niet lukken, probeer het iedere keer maar faalt jammerlijk, ook met foto's). Die dag doorgereden naar Picton en gechilld en toen dus door naar Christchurch in de trein.

Inmiddels zit ik in Melbourne weer. Christchurch was een beetje saai. Het was volledig volgeboekt dus stresste 'm een beetje 's ochtends. Had heel veel rondgebeld en er was nog een double room beschikbaar wat behoorlijk wat kostte, maar die maar genomen. Was in een oude gevangenis! Zag er wel tof uit. Beetje daar rondgelopen nog in Christchurch, maar ze zijn nog niet echt fanatiek bezig met het opnieuw opbouwen van de stad na die aardbeving een paar jaar geleden. Ik had gevraagd bij de receptie van het hostel wat de must see's waren, hadden ze me aangewezen dus ik aan de wandel en uiteindelijk bij het winkelcentrum beland uiteraard, maar de winkels die open zijn, zijn in van die noodgebouwen. Hebben ze het relatief leuk opgeleukt, maar het ziet er uit alsof die aardbeving 2 maanden geleden is gebeurd. Nja, alles wel gezien en echt gewacht tot ik naar het vliegveld kon. Prima vlucht gehad en zit lekker nu in Melbourne te genieten.

Goed gaan stappen en gistermiddag naar een geniale plek gegaan waar je 2 cocktails voor 8 dollar krijgt. Verder beetje winkelen (alles gaat kapot/raak het kwijt) maar moet effe op de centen letten dus ga straks naar het strand. Vervelend. Morgenavond neem ik de bus naar Sydney! Heb er wel zin in :)

Weer een lekker lang reisverslag geworden!! :) Maar dus een goeie tijd in Nieuw Zeeland gehad en heb weer zin in een volgend Australie avontuur :) Houdoe he! xxx

  • 17 Februari 2014 - 02:15

    Lia Kortas:

    Wat leuk ik ging in gedachten met je mee toen ik het las. Ben overal geweest maar deed Niet al die durf al dingen, was al Bijna 40 met 2 kleine kinderen toen we hier gingen wonen.
    Genoten van je verslag veel plezier/werkgenot in Sydney

  • 17 Februari 2014 - 09:36

    Emily:

    Jeetje, wat een gave dingen doe je allemaal zeg? En wat een dare-devil bij jij haha!
    Veel plezier!
    xxx,
    Emily

  • 18 Februari 2014 - 11:58

    Opi:

    Gaaf verhaal en dat op zo een mini-ding getikt! Gauxtje veel plezier met je nieuwe job, is weer eens iets anders. Opa.

  • 27 Maart 2014 - 11:31

    Marije:

    Zo eindelijk heb ik het gelezen hoor (schaam schaam) super vet man! helicopter dolfijnen allez! ALLEZ! 3 dubbele bucketlist is geloof ik al afgestreept he!:P super vet joh! puur genieten! Nu ga ik je een mailtje sturen:p
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margaux

Margaux in Australië

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 9112

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 26 Juli 2013

Down Under!!

Landen bezocht: