duiken en roadtrip - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu duiken en roadtrip - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu

duiken en roadtrip

Door: gaux

Blijf op de hoogte en volg Margaux

07 November 2013 | Australië, Cairns

Hello hello!

Alles oke in het koude regenachtige kikkerlandje? Heb vanochtend geskyped met mama en die vertelde dat het weer beter kon ;)
Heb hier wel al wat regen gehad maar alsbhet goed is, blijft het komende week wel lekker. Heel prima, want ik vertrek morgen in een van (klein busje) richting brisbane! Niet alleen brisbane, ook beetje het noorden nog en dan richting townsville, daar naar magnetic island en daar koala's kijken want die leven daar in het wild. Naar airlee beach en whitsundays (google afbeeldingem zoeken hehe 2 dagen en 2 nachten doorbrengen op een zeilboot) en nog fraser island. We hebben 3 weken om in brisbane te komen, de afstand van cairns - brisbane is iets meer dan 1700 km dus dat komt wel goed in 3 weken. We gaan met 4, vicky en dave (uk) en anne (nl). Slapen in het busje dus dat scheelt accomodatie, het is iets goedkoper schat ik dan los met de bus en los acco regelen. We kunnen verder alle kanten op dus ik ben helemaal enthousiast. We gaan straks op de kaart alle activiteiten wat waar te doen is intekenen. Jeeeeehhhh :)

Nou de afgelopen dagen heb ik een duik cursus gevolgd. De eerste 2 dagen theorie en geoefend in het zwembad en toen het rif op. Je merkt wel echt dat je veel beter wordt; aan het begin ben je 10 min bezig met heel de duikuitrusting in orde te maken, aan het einde was dat nog maar 2 min en dan sta ik het grootste deel van die tijd moeilijk te doen met de luchtkraan open tw krijgen want die zit nogal strak :) gelukkig genoeg sterke mannen op me te helpen.

Nou iedere duik echt heul mooi. Heb er 9 gedaan, waarvan een een nachtduik. Was daar een beetje gespannen over want je ziet de haaien al zwemmen vanaf de boot. (Als je hebt gezwommen moet je achter op het dek met wen tuinslang je bestek en bordje schoonspoelen, daar komen visjes op af waar weer grote visjes op af komen waar weer nog grotere vissen op af komen etc.) Dus als je zo een rugvin voorbij ziet komen knijp je m toch een beetje. Maar alles ging oke haha, je ziet beneden niet zo veel want al die visjes liggen dan te tukken verstopt in hun koraaltje denk ik. Wel een huge schilpad gezien zo groot als onze glazen tafel/ iets groter dan mn 1.40*2.00 bed, denk dat ie er niet in zou passen :) verder nog nemo gezien, wallie (latijnse naam ga ik opzoeken maar dat is vanaf nu echt mn lievelingsvis haha), die "baas" van het aquarium van nemo, kleinere schilpadden, roggen en vanaf de boot ook dolfijnen gezien. Heb in mn logboekje de latijnse namen gezet maar die ligt boven dus zoek ik zo wel op. En straks mag ik echt iemands laptop lenen dus dan komen er echt foto's :p maar korte samenvatting: alsof je door een huge aquarium aan het zwemmen bent. Wauw :)

Mocht je ooit zo iets gaan doen: neem pilletjes tegen reis ziekte!! Ben zo blij dat ik die op tijd had ingenomen want op het dek onder me zaten zeker 15 mensen die stevig ziek zijn geworden en aardig wat seasicknessbagjes gevuld hebben.

Nou dat was het denk ik wel weer voor deze keer :) o de namen van die leuke/woow vissen: humphead maori wrasse (wallie! haha niet echt latijns dus), swarty parrotfish, moorish idol, barracuda, ray, angelfish.

Liefs

  • 07 November 2013 - 18:40

    Julius:

    In ieder geval hoeven de visjes geen honger te leiden met 15 volle seasicknessbags aan boord :p

  • 07 November 2013 - 20:54

    Margaux Kik:

    Haha dat is waar! Zakjes zijn binnen 1u afgebroken dus die werden idd over boord gegooid! :p leuk, al die visjes :)

  • 08 November 2013 - 17:25

    Judith 08 11 3:

    G'day Shela! Wat een belevenissen weer! Stoere dame hoor. En leuk die foto met dat palmboompje achter je oor!

  • 10 November 2013 - 18:50

    Marije:

    Super vet!
    En met zon busje touren ook leuk joh! woew baracuda die heb ik in blijdorp gezien ooit:p echt rovers;p
    heeeeel veel plezierrr! denk je nog wel beetje wifi te hebben onderweg?! xxxxxxx

  • 10 November 2013 - 18:57

    Opa:

    Hai Gauxtje, dit moet toch heel wat anders zijn dan scripties schrijven lijkt me zo.Blijf genieten! Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margaux

Margaux in Australië

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 9120

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 26 Juli 2013

Down Under!!

Landen bezocht: