Fraser Island, Brisbane & Nimbin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu Fraser Island, Brisbane & Nimbin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu

Fraser Island, Brisbane & Nimbin

Blijf op de hoogte en volg Margaux

30 November 2013 | Australië, Brisbane

Bonjour bonjour!

Nou mijn vorige reisverslag eindigde dat we naar Plaats X gingen rijden omdat vanaf daar de trip naar Fraser Island startte. Daar lekker op tijd aangekomen, beetje gewinkeld, toen op zoek naar het hostel. En die konden we niet vinden. En toen bleek dat de plek waar we moesten zijn ongeveer 180 km naar het zuiden lag en dat we de informatiebriefing om 18.00 die verplicht was niet zouden gaan halen. Hop als een malle aangereden en daar gearriveerd. Eerst boodschappen gedaan voor op Fraser, 2 uur in de supermarkt doorgebracht, achteraf bleek dat eten inclusief was maar dan hadden we vast vboor de andere dagen. Achter het hostel gratis de van mogen geparkeren, dus het ''gratis'' verblijven ging door. Daar de tent opgezet en beetje eten, echt een heel enge harige spin gezien achter het busje, dus het slapen ging onrustig (''Wow het is warm, slaapzak maar weg, aah nee spin, ok dichtritsen die handel straks kruipt ie bij m'n voeten, shit het is warm zeg met die dichtgeritste slaapzak etc''). Toen vertrokken met de bus naar .... Plaats X! Jeeeej weer terug, vanaf daar vertrokken de jeeps. Ellende, we hadden dus prima op Plaats X kunnen blijven. Ik ben de echte naam van Plaats X kwijt, maar is in de buurt van Rainbow Beach. Nou daar administratie dingen gedaan voor de jeeps. Waren 3 4wd jeeps. Eerst beetje afsfalt. Toen grind. Toen zand. En toen extreeeeeme hobbels en bobbels. Toen Dave aan het rijden was, was het zo erg dat we 3 plastic boxen van de gids gebroken hadden die achter in onze jeep lagen en onze bananen en appels waren een smoothie geworden. Eerst naar Lake McKenzie, heel erg mooi. 's Avonds lekker bbq'en, 's avonds beetje goonen (goon = lekkere hoofdpijnwijn, goonen = lekkere hoofdpijnwijn drinken). Volgende dag naar Eli's Creek, waaaauw! Je kan dat water drinken daar, jammie. Had van een aantal mensen afgelopen jaar foto's gezien hiervan, maar wist niet dat het dit was. Maar erg mooi :) Daarna Champagne Pools, dat is een gedeelte in de zee achter de rotsen waar de golven dan overheen slaan en dan ziet het water eruit als champagne. Jammergenoeg smaakt het niet zo. Overigens, op Fraser mag je niet in zee zwemmen ivm een hoop haaien en kwallen en stromingen enzo. Op Indians Head, mooi uitzichtpunt, zou je ook de haaien kunnen zien zwemmen, maar de zee was een beetje ruig dus niks gezien. 's Avonds weer goonen en alles leuk. O ook nog dingo's gezien! Toen we terug kwamen van dag 2 op Fraser had een dingo een doos van een kast afgekregen en opengekregen, wauw. Ook heftig aggressieve verhalen over die beesten gehoord, dus ik heb me strikt gehouden aan het dingobuddy concept (als je naar de wc moet ofzo, buiten het kamp gaat, moet je buddy mee). Wij waren aan het kamperen dus op een onbeveiligd terrein, wat ik op het begin eng vond want de eerste lunchplek was in een klein dorpje waar je over van die ijzeren balken moet rijden en stroom stond erop alles etc om die beesten buiten te houden dus beetje eng. Nou en dat rijden in die jeep, geweldig! Raampjes open, muziekje aan, links of rechts de zee en knallen op het strand. Bizar om 80 over het strand te rijden. Of met je gaspedaal vol ingedrukt niet harder kan dan 10 km/h omdat het zand zo zacht is. Gek haha. Laatste dag nog mooi meer ergens midden in de duinen bezocht, dat je de duin afrent zo dat meer in, heel gaaf. Ik kan alles uitgebreider beschrijven, maar het was zooo gaaf. Helemaal ontspannen en genieten. Dat je in de auto zit en dat er gewoon constant een big smile op je gezicht staat omdat je het zo leuk vindt :)

Toen terug naar het hostel in Noosa en daar pizza's gegeten en de afterparty gevierd. Volgende dag vertrokken richting Brisbane om daar Vicky en Dave af te zetten. We hadden nog 2 nachten met de van, maar de roadtrip was voor hun van Cairns to Brisbane. Zij zijn een soort van samen, maar niet officieel, en tijdens het verblijf op fraser island hebben ze een hoop ruzie en ellende gehad. Dus wij snapten ook wel dat ze even rust wilden. Brisbane was echt een schok, hoge gebouwen en luchtkrabbers, voor het eerst sinds 5 weken een gebouw gezien hoger dan 6 verdiepingen :p zag er futuristisch uit.

Daarna zijn Anne en ik doorgereden naar Nimbin. Onderweg zagen we een bordje Surfers Paradise (dat is een stad), dus wij dachten jaaa gaan we heen! Maar dat zijn gewoon een hoop hoge flats en een strand, soepje gegeten als lunch maar verder niet heel bijzonder. Jeeej door naar Nimbin! Nimbin is echt een hippie stadje dat eigenlijk uit een straat bestaat en een paar huizen en een camping. Die camping kostte 26 dollar, dus dat gingen we niet doen. Ergens een heuvel opgereden en daar een vrouw en meisje gevraagd of ze een goede plek wisten om te kamperen voor 2 meisjes wat gratis was. Toen bleek dat dat meisje NLs was en zij kende die vrouw omdat dat de tante is van een vriendin die zij in NZ heeft leren kennen. Snappie ;) Nou superlief, we mochten wel op hun terrein slapen! Mooi huis met veranda om het hele huis (het huis staat op poten zodat de lucht onder het huis kan komen zodat het minder warm is, resulteert meteen in een schitterend uitzicht). Ze hadden teveel gekookt, dus we mochten mee eten (jeeeeeejjj beter dan rijst met saus en ui!!) en daar heel de avond gekletst met een wijntje erbij. Zo lieve mensen en een heerlijke sfeer. Alles eco vriendelijk. Toen vroegen ze ons of we ook mee wilden ontbijten. Ja graag! Toen eerst slapen, snel de tent opzetten wat ik dood eng vond omdat ze had gewaarschuwd voor slangen en spinnen in het gras. Nou 's nachts was het ijskoud en beetje eng, gegrom uit de bosjes (kikkers en padden) en langs springend geritsel (kangoeroe die langs sjeest). Ik durfde niet uit de van een 2e slaapzak te pakken ivm slangen en spinnen dus beetje doorbijten. Volgende dag heeeeerlijk ontbeten met vers notenbrood en avocado en tomaat en verse pindakaas en noem het maar op: heerlijk. En thee!! Lekkere thee, ohh genieten! Beter dan die engelse bittere zakjes die je per se met melk moet drinken omdat het anders niet te drinken is ;) Toen naar Nimbin gereden en toen heeft Anne haar tattoo laten zetten! Die wilde ze al heel lang en ze vond dit de perfecte gelegenheid, einde van de roadtrip, hippie stadje, het was zo gezellig, top sfeer enzo. Ik helemaal vereerd dat ik mee mocht :) ik denk dat ik zenuwachtiger was dan zij haha. Anne helemaal blij met d'r tattoo, hebben we een kopje koffie (jaaaaaaaaa lekkere koffie!! beter dan die oploskoffie :D ) en een taartje (een gewoon taartje, zonder iets erin hoor) gegeten en toen kwam ik Wouter tegen terwijl we daar zaten. Wouter is een gast uit Limburg die ik heb ontmoet in Cairns dus was toevallig :) Nou gekletst, toen beeje gewinkeld. Wij hadden het als Amsterdam verwacht dat er gewoon coffeeshops zouden zijn ofzo, maar wiet is nog steeds illegaal daar. Nog even langs het info centrum geweest omdat we ook nog wat wilden zien van de omgeving daar die zooo mooi was. Dus naar watervallen gereden. Hoopten we. De watervallen waren in een community, dus private property. Mag je niet in. We zaten een beetje te overleggen of we gewoon zouden gaan, of daar parkeren, of terug, we waren niemand tegen gekomen dus kon prima ... Nee, toch terug en Wouter ophalen om te chillen anders. Dus wij reden achteruit BOEM tegen een auto aan die was komen aanrijden waarvan de toeter kapot was. Man met lange grijze haren, fluo geel shirtje aan van werken, jaartje of 50-60. En die man werd boos. Of we hem niet hoorden roepen etc. Ben je zo gewend dat er niemand is om je heen qua auto's, maar ze zijn er wel ;) niet vergessen. Gelukkig geen schade, en die man bood zn excuses aan, en hij wist ook niet echt waarom die boos werd en beetje stamelen enzo, beetje verlegen. Toen vroeg ie of we een kopje thee kwamen drinken. Dus op zijn veranda thee gedronken en koekjes gegeten, hij nog gitaar gespeeld en ons de kreek laten zien en hij had ook nog gezegd dat we op zijn erf konden kamperen. En dat voelde niet ok. Stel nou dat er iets zou gebeuren en je speelt volgende dag het verhaal af (aanrijden, boos, 2 blonde meiden, watgaathiermis) dan had je het al kunnen ruiken. Dus terug naar Nimbin gereden, daar Wouter opgehaald en toen naar een mooi uitzichtpunt gereden voor de laaaaatste nacht. Gekookt, gegeten, gechilld; prima!

Toen was het donderdag. En moesten we de van terugbrengen. Teruggereden naar Brisbane, eerst hostel gezocht om spullen te dumpen zodat ej vervoglens niet met alles moetlopen als jej het busje hebt afgeleverd. Leuk hostel gevonden, spullen uitladen. Bij inparkeren bij hostel was benzine op ... shittt!! Wederom iets met ezels en stenen haha. Wel grappig, want ik had om woensdag nog gezegd dat we de tank in de gaten moesten houden, omdat we wss afgeleid waren met hostels zoeken. Nou beetje duwen enzo, en toen stond ie netjes op de P naast het hostel, eerst wat gegeten want we waren echt beetje slap en gaar. Toen naar de benzine pomp! De eerste was dicht. De tweede was het uitverkocht. Gelukig had de derde wel, maar toen waren we anderhalf uur verder. Ellende. Dus te laat met inleveren, maar verder geen problemen. 's Avonds gegeten en al vroeg naar bed.

We wilden op donderdag lekker nuttig Brisbane verkennen, maar we zijn niet verder gekomen dat het zwembad van het hostel. Lekker chillen, beetje zwemmen, slapen, kletsen, prima! 's Avonds gaan stappen in de karaoke bar, heul leuk. Vandaag zijn we weer Brisbane gaan verkennen, maar we werden pas tegen 12 wakker (yes, eindelijk beetje uitslapen! Hoewel 12 voor mij echt heul extreem is) en het verkennen eindigde in winkelen. Hehe, heb echt leuke dingen gekocht :p Vanavond willen we weer gaan stappen. Misschien ga ik morgen naar de Australian Zoo (Steve Irwin Zoo), maar is 95 dollar dus straks even beschikbaarheid checken, en zo ja, dan maar gaan met die banaan. Vanaf maandag ga ik met Anne naar Byron Bay :)

Nou weer een flink verhaaltje! Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat :D
Liefs xxx

• 30 November 2013 - 12:33

Judith En Peter 30/11/13:

Heb je verhaal hardop voorgelezen: zo leuk!! Er rijdt dus een blik blonde levensgenieters door kangaroe-land. Met een gezonde mix van 'dom waar het kan', 'slim waar het moet'! HEUL fijn!

• 07 December 2013 - 21:09

Sytske En Dick :

Zo maak je nog eens wat mee, zeg. Leuk om zo mee te leven in dit natte, gure kikkerlandje. De Sinterklazen en Zwarte Pieten zaten op 5 december binnen te rillen terwijl de storm door de bomen waaide. Gelukkig geen echte ongelukken. Ik denk, dat ik straks maar even naar de sauna ga voor het echte meeleven.
    We bewaren wel een chocoladeletter voor je (die we dus zelf in de winkel hebben moeten kopen :)