cairns aankomst - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu cairns aankomst - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu

cairns aankomst

Blijf op de hoogte en volg Margaux

27 Oktober 2013 | Australië, Cairns

G'day mate! Hawya? ;)

Inmiddels dag #3 in Australië, al heeeeel veel gedaan, voor mn gevoel ben ik er al 2 weken ofzo. Het is leuk nu, maar ik vlieg door alles heen want ik wil niet stil zitten want ik ben in australie dus ik moet wat doen vind ik, haha principe kwestie i think.

Hmm nou ik zal even kort verder gaan met het vliegen; de andere vluchten waren niet zo spectaculair. Op vlucht #2 6u vd 10h30m geslapen, dus redelijk. In perth was het al heerlijk weer. Van perth maar cairns zat ik naast een echtpaar van jaartje of 40 die zo aardig waren. Als ik die avond wilde of het hostel saai zou zijn kon ik met hen, "the oldies", chillen. Haha! Superlief.

Bij aankomst im cairns kwam ik bij de zoektocht naar een telefoon om het hostel te bellen 2 italiaanse meisjes tegen die heeeeel toevallig ook net naar nomads (hostel) aan het bellen waren om opgehaald te worden. We kwamen rond 5 ofzo aan bij het hostel en in de gemeenschappelijke ruimte staan bedden en banken dus we kondem tukken. Wat mij natuurlijk niet lukte ;p toen vroeg ik aan de intern wat nu al open was (rond 7, wilde wat gaan doen!!), bleek na half uur converseren dat ie uit Deventer komt haha. Nja toen werden die italiaanse chicks wakker en zijn we naar de lagoon gegaan en later nog centrum. Is half uur langs het strand lopen. Het strand is niet zo mooi, ondanks dat verderop het great barrier reef ligt. Je mag ook niet zwemmen in zee want er zitten (zeer agressieve) zoutwaterkrokodillen die 7m worden. Holy! Daarvoor blijf ik wel uit het water haha. En de kwallen komen ook rond deze tijd a een maandje.

Dus daarom de lagoon; een groot, openbaar en gratis zwembad van max 1.5m diep aan de zee. Mooi uitzicht. Nou daar gechilld en ondanks de factor 50 toch goed mn rug verbrand. Toen de stad in, lunch gekocht en toen weer lagoon. Nou toen had ik het wel gezien. In cairns had ik alleen nog de botanic gardens die ik wilde zien en verder nog aantal activiteiten. Had er iets te hoge verwachtingen van. Dus toen vrijdag rond 17.00 had ik het gezien bij de lagoon maar die meisjes wilden nog blijven en toen dacht ik van aahhh chill dit is wat ik wilde, lekker doen wat ik wil, ik ga nu terug naar t hostel! En toen onderweg voelde ik me weer heel alleen, gesloopt en hongerig :p toen was er in de openbare ruimtes ook bijna niemand, na douchen ook nauwelijks. Nou toen op fb chat een peptalk van marij gehad (thanks nog!!) En die heeft geholpen. Had een trip voor de volgende dag geboekt, want ik moet mn Australië tijd wel goed gebruiken en niet sip op mn kamer zitten (oh ja, ik sliep in mn eentje!! in een dorm dus dat was ook shit, allea was gewoon stom op vrijdag vanaf 17.00 :p ). Zou op zaterdag om 07.10 opgehaald worden. Ging om 22h ofzo slapen (wat nog best goed was van mezelf ivm jetlag) maarrrr was om 01.30 weer wakker en toen kon ik niet meer slapen. Blij dat ik wifi had genomen voor een weekje want in nl is op dat tijdstip iedereen nog wakker :D chill paar goede eitjes kwijt via fb en whatsapp :) opluchting.

Om 7.10 opgehaald naar het regenwoud, tour heet cape tribulation. Naar een dierentuin geweest (wallaby's!!! Zoooo lief!), wandeling door regenwoud gemaakt. Maar was op verhard pad. We waren met 9, waarvan 3 jonger waren dan 60 jaar, waar ik zeer verbaasd over was omdat ik het via het jongeren hostel had geboekt. Was wel heel erg gezellig! Toen naar een heeeeel mooi strand geweest, waar het regenwoud doorloopt tot op het strand. Blauw water maar niet helder. Ik durfde niet te gaan zwemmen ondanks dat de gids zei dat het oke was en er 2 anderen wel gingen (mam, ik luister naar je;-) ). Wel heel mooi. Eerste grote spin gezien. Deze bleek wel een beetje dodelijk te zijn ja, aldus de gids (genaamd shaun echt heeeeel toffe vent, een grote ouwehoer maar heel grappig; hij had vroeger een hond die hij mate had genoemd hahaha!!). Hmm ik zit te zoeken naar de naam van dat regenwoud. Zal wel daintree rainforest heten. Daarna de rivier op om krokodillen te spotten. Nou geen een gezien, maar wel mooie natuur. Ook het regenwoud ruikt zooo lekker! Als ik het zo mag omschrijven, het ruikt naar lekkere bodylotion! Die lekkere bodylotion ruikt naar regenwoud uiteraard, maar dan heb je wat vergelijkingsmateriaal ;) heb genoten van shauns verhaaltjes onderweg en ik heb het sinterklaas/kerstman verhaal aan een stel amerikanen uitgelegd die helemaal opleefden met 2 (!!!!) Kerstdagen en nog sinterklaas waar je ook nog cadeautjes krijgt ;) haha het was echt grappig. Verder op de reis terug liggen tukken. Tijdwns die tour met fins meisje opgetrokken, susanna. Savonds in hostel libby (engeland), wouter (Limburg haha) en orlie (Orlando, uit Colombia) leren kennen en lekker gegeten (kangoeroe burger met patatjes) en biertjes gedronken. Om 00.00 gaan slapen ofzo en ik werd om 07.00 wakker :D jetlag begint weg te trekken!! Hoewel die biertjes na een lange dag behoorlijk inslaan dus die hebbwn vast geholpen bij mn geweldige nachtrust haha. Had trouwens een kamergenoot! Juan uit colombia. Dacht dat ik female dorm had maar is oke, ben toch weinig op mn kamer ;) en het is 1000x beter dan alleen. Vandaag met susanna om 8.30 op de lagoon afgesproken, maar kon dr niet vinden. En zij mij ook niet. Had geen tel nr en geen facebook dus ja. Lekker gezwommen eb later kwamen de italiaanse, wouter en libby en later ook susanna. Nog naar botanical gardens geweest met susanna, vond dat eerlijk gezegd bijna spectaculairder dan het rainforest omdat dit veel wilder was. Een spin gezien zo groot als mn handpalm. Iewl.

Zit nu dit op mn kamer te typen, ben beetje gaar. Straks douchen en eten met de mensen uit dit hostel en dan vnv nog even naar susanna, is dr laatste avond. Zij gaat terug naar brisbane waar ze werkt. Maak het niet te laat want ga morgen weer dingen doen :p wil iig nog duiken/ snorkelen, whitsundays en nog een watervallentour die in t startpakket zit.

Zo. Volgens mij is dit het wel :) beetje wennen nog aan alles, maar je leert in je eentje zo snel veel mensen kennen. Maar als je alleen bent, ben je ook echt alleen. Even slikken is dat, even wennen ook. I keep you on the hight ;D wil ook even kijken morgen van hoe en wat nu verder, ik ga op een iets te snel en iets te duur tempo nu, dus mss ga ik 2-3 weekjes fruit plukken. Ik zie wel :) no worries ;p

Ook nog dank voor al jullie leuke en lieve berichtjes/ reacties :)

Houdoe he! En veel liefs vanuit cairns :) xxx

  • 27 Oktober 2013 - 13:50

    Marije:

    Klinkt goed, lekker met nieuwe mensen gechilled dus:D ohohoho wat een eer, ik sta in je verslag!;)

    PS haha ik mailde je net;p

  • 27 Oktober 2013 - 14:53

    Marjoke:

    We hebben net geskyped (was fijn!) en nu lees ik lekker nog eens na wat ik ook al had gehoord. Je begint al lekker op stoom te komen met je backpack tijd. Leuk ook, al die mensen die je tegenkomt.
    Bij de zonnebrandsmeermiddelen, zou je eigenlijk Factor 100 moeten hebben. Of heet dat sun blocker? In combinatie met een hoofddeksel en bloes met lange mouwen en kraag. Dat heb je ook nodig bij een baantje in de buitenlucht. Veel plezier en hou ons op de hoogte! Dank voor je gezellige babbel en hou WIFI in ere x x x

  • 27 Oktober 2013 - 15:07

    Emily:

    Jemig de pemig wat heb je al veel gedaan en mee gemaakt in zo'n korte tijd. Lekker genieten zou ik zeggen. Have fun!!! X

  • 27 Oktober 2013 - 21:31

    G.Kortas:

    Hoi Gauxtje, bedankt voor je onderhoudende beschrijvingen. Dit is kennelijk het leventje waar je naar op zoek was. Ga zo door en geniet ervan. Ik heb expres even gewacht met reageren tot je echt op je eerste bestemming was aangekomen.Dat er nog vele mogen volgen. Kusjes Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margaux

Margaux in Australië

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 9120

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 26 Juli 2013

Down Under!!

Landen bezocht: