falls, fun, forest, diving ennn skydiving!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu falls, fun, forest, diving ennn skydiving!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu

falls, fun, forest, diving ennn skydiving!!

Door: gogo

Blijf op de hoogte en volg Margaux

31 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Dag! Hoe gaat het in Nederland? Alle stormen overleefd? :)

Hier alles oke. Nog steeds graadje of 30+ ;) heel vervelend. Morgen en zaterdag kan het gaan regenen, wat voor mij niet uit maakt wannnnnt ik ga een duik cursus doen! 5 dagen waarvab de eerste 2 in het zwembad (morgen en zaterdag) dus dan ontloop ik precies de regen :) is een cursus waarbij je je padi certificaat krijgt, voor open water duiken. Gaaf. De zondag, maandag en dinsdag verblijf ik op de boot en kunnen we dus heel ver het rif op. Gaan 9 duiken doen , 4 om te leren en 5 recreatief. Waarvan 1 nachtduik ;) ik kan geen foto's maken want mn camera gaat maar tot 3m diep en anders gaat die stuk. Ik zit wel een paar meters dieper ;) heb er iig zin in. Iedereen vraagt of ik mee uit ga vanavond (haloween!), maar ik wil niet hangover zijn bij het duiken. Was beetje duur haha.

Even over de afgelopen dagen. Zondag gechilld. En verbrand, dus verder zo veel mogelijk uit de zon gebleven. Maandag ben ik gaan skydiven!! Die stond op mn bucketlist om hier te doen en ik was met libby en zij wilde ook. We hadden t erover gehad en toen hebben we maandagmorgen geboekt. Aaaaaahhh!!!! In het hostel was ik zenuwachtig, daarna ging t wel. In het busje (met tien chinezen, libby en ik). Daar instructievideo gezien, lange broek aan (je glijdt bij de landing over het gras wat voor wondjes kan zorgen) en de rest vh pak aan waarbij je wordt geholpen door degene die met je mee springt. Dit werd vandaag zijn 5e sprong (het was 13.30!!!!!) En hij had er al zo een 10 500 gemaakt. Holy. Was ineens iets minder gespannen haha hij leeft nog steeds dus was vast wel oke haha. Was ook redelijk ontapannen toen we het vliegtuigje ingingen. Ik ging als eerste erin, dus laatate springen. Libby kwam als laatste in t vliegtuig dus als eerste springen. Die gasten doen dat dus heel de tijd en proberen je lekker bang te maken haha. Van oohw heb je je instructeur ontmoet want je pak zit wcht niet goed ... zoveel mogelijk angst voor je geld zeiden ze :p toen springen, hup daar ging libby. En nr 2. En de andere 9. En toen ik. Benen uit het vliegtuig, handen in je "klimpak", hoofd in zijn nek en gaan met die banaan! Hij springt en dan ga je. Wauw! Geweldig. Je valt echt superhard. 1 minuut vrije val. Het doet een beetje zeer want je gezicht en nek flapperen zegmaar. Is goed te zien op de video haha. En dan parachute open en intense rust. Je hoort niks behalve de wind als je draait. Heel vredig. Geweldig uitzicht over regenwoud en rif :) landing ging soepeltjes, zo gaaf! Ben blij dat ik het heb gedaan. Libby wilde nog een keertje haha en ze wil nu ook bungeejumpen enzo.

Savonds gaan bbqen en kroegentocht gedaan, was erg leuk uitgaan. Maar ze verkopen hier pints waar 2x zo veel inzit als een glas In nl dus ik vroeg me die avond af waarom ik me na 3 glazen aangeschoten voelde maar dat verklaart het :)

Dinsdag paar bankzaken geregeld en een nieuwe bikinie gekocht :D was alleen mn pas vergeten in t hostel dus moest op en neer. Ben gaan lopen en dan ben je half uur enkeltje bezig. Wel mooie wandeling langs het strand.

Woensdag met uncle brians tour meegeweest, die zat in mn startpakket, was leuk! Ik vond de tourguide op het begin een aso omdat ie steeds aan het toeteren was. Bleek dat ie naar locals en wegwerkers toeterde, en die zwaaien ook altijd naar hem dus op een gegeven moment zwaait heel de bus. Maf gezicht, 21 mensen ah zwaaien naar wegwerkers. Nja ik vond de vent na 30 min echt geniaal. Naar mooie beekjes en watervallen gegeweest. Ken je die waterval van de herbal essences reclame? Daar ben ik geweest :p sta ook zo zwaaiend met mn haren op de foto, grappig. Nog in een kratermeer gezwommen en schilpadjes gezien, heeeeel veel! En raad eens .... ik heb nog een vogelbekdier gezien! Platypus ofzo heet dat in het engels. Die zijm klein!! Had ze 1 meter ofzo verwacht, als een massive bever maar ze zijn maar max 30 cm ofzo. Alsof je een behaarde vis ziet zwemmen. Maarrrr ik heb ze gezien!!!

Lekker geslapen en doe vandaag rustig aan. Is immers vakantie ;p gewassen en straks naar de lagoon denk ik. Ik verwacht woensdag naar townsville te gaan. Maar dat zie ik nog wel! :D ga kijken of ik hierop fotos kan krijgen via mn tel. Heb ook veel fotos met mm camera gemaakt dus daarvoor heb ik eem pc nodog en dat kost $4 voor een uur dus dat probeer ik even te laten nog.

Nou no worries ;) en duiken wordt supergaaf :) engels gaat ook heel goed. Ze hebben niet door dat ik Nederlands ben en ik andersom ook niet; half uur engels gepraat en dan komt de vraag waar je vandaan komt ;p scheelt een hoop moeite als dat vraagje #1 is.

Liefs en lebbers en dank voor jullie reacties!! Vind ik leuk! :)

  • 31 Oktober 2013 - 11:14

    Marije:

    Jeeejjj gaaf!!
    Jaaa je hebt Perry het vogelbekdier geziennn:D cool! Haha viel spass nog :D
    xxxxxxxxxxxxx

  • 31 Oktober 2013 - 15:04

    Tanneke:

    Wow vet Gauxie dat je meteen bent gaan skydiven!

  • 31 Oktober 2013 - 18:29

    Marjoke:

    Jeetje, ik ben met stomheid geslagen. Wat heb jij nog meer op je bucketlist staan ??? Ik hoef je iig niet meer te vertellen dat je vooral moet genieten!
    Veel plezier! x x x

  • 01 November 2013 - 14:57

    Josta:

    Woow klinkt allemaal echt supergaaf Margaux!
    Erg leuk om te lezen:) nog veel plezier met alles wat je gaat doen!
    Xx

  • 01 November 2013 - 22:29

    Opa:

    1 woord: "GAAF" Opa

  • 06 November 2013 - 20:26

    Judith 06 11 13:

    Ha meis, Wat een leuke berichten schrijf je! Ben heel benieuwd naar het vervolg en ik ga maar eens op de kaart kijken waar dat regenwoud dan ligt!
    liefs uit Utrecht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margaux

Margaux in Australië

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 9117

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2013 - 26 Juli 2013

Down Under!!

Landen bezocht: