Roadtrip Cairns - Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu Roadtrip Cairns - Bundaberg - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Margaux Kik - WaarBenJij.nu

Roadtrip Cairns - Bundaberg

Blijf op de hoogte en volg Margaux

22 November 2013 | Australië, Bundaberg

Hola!!

Een berichtje vanuit Bundaberg!

We zijn nog steeds bezig op onze roadtrip tussen Cairns en Brisbane, nog maar 6 dagen en dan moeten we de van weer inleveren! :( Ik geniet in ieder geval met volle teugen hier, ik zal het relatief kort houden met wat we afgelopen dagen gedaan hebben. Relatief kort haha.

Op zaterdag 9 november zijn we vertrokken met het busje. Een hoop geregel nog eerst, Dave moest nog een handtekening ergens voor zetten, boodschappen doen, fruit halen op de fruitmarkt want we willen wel gezond blijven etc. Nou het busje was iets minder rozenkleur en manenschijn dan beloofd; we moesten het een dag eerder inleveren dan dat het boekingsbureau had gezegd, we mogen niet na 17.00 rijden want dan dekt de verzekering het niet meer, er is heulemaal geen dekking voor als je een dier aanrijdt (kangeroes komen af op de lichten, dus die gaan op de weg staan kijken hoe de auto er aan komt, je ziet overal dode kangoeroes of wallibies liggen, beetje sneu). Maar we hadden geen zin om er moeilijk over te doen, want we waren de vorige dag nog uit gegaan en iedereen wilde gewoon op pad. O en er zat ook alleen maar een koelbox in, terwijl er een koelkast in zou zitten. Dus ook wel minder gaaf. O en de ahcterklep werkt niet goed.

We zijn op dag #1 naar Kurunda gereden, want daar heb je leuke marktjes. Maar toen was het al 16.00 en de marktjes zijn om 16.00 afgelopen. We zijn naar een waterval gereden die onderweg stond aangegeven, Barron Falls. Errug mooi. Daar eerst een wandeling gemaakt door het regenwoud en het uitzicht gegeken, toen heb ik lekker pasta gekookt en genoten van de sterren joh. Wauw. Prima geslapen, ondanks dat we met z'n 4en op 2*2m liggen ongeveer.

Dag #2 weer naar Kurunda! Marktjes bezocht. Een mooie omweg gemaakt omdat de verkeersborden niet altijd compleet/duidelijk zijn. We zijn naar Milla Milla Falls gereden, van de Herbal Essences reclame. Voor de oplettenden: ja, daar was ik al eerder geweest! MAar zo gaaf en Anne was er nog niet geweest en ik wilde best nog een keer. Geluncht en gezwommen, er zijn foto's van maar die hebben Dave en Vicky. Haren gewassen onder de waterval enzo oohh leuk :) We zijn naar Innsfail gereden, eerst langs de KFC want we hadden kip nodig voor onze chicken tonight. Zo veel kip gereden dat we geen honger meer hadden, ons avond eten waren een paar koekjes. Prima, want we hadden geen honger. We stonden op het strand en het was zoooo mooi. Wel krokodillengevaar, dus dan zit je iets minder relaxed op 4 meter van het water af. Niks gezien. Wel een heul mooie zonsondergang en zonsopgang. Ennnn een toiletgebouw met douche! Ik had toen nog niet gerealiseerd dat er niet overal langs de weg en op random plaatsen naast het strand douches zijn. Hehe. O en we hebben dus een tent op het dak, met aan een zijde een hor. Die parkeren we dan naar de zeezijde, en als je dan wakker wordt ... wauw! mooie zonsopgang. Je wordt wel tussen 5 en 6 al wakker. Je leeft echt met de zon, maar eigenlijk dikke prima. We kunnen niet stappen omdat we de van niet (onbetaald) mogen parkeren in de stad, en we mogen niet rijden na zonsondergang dus dan lekker bij de tent zitten. Beetje kaarten, beetje kletsen. Chill.

Dag #3 vanuit Innsfail naar Paronella park gereden om daar te beginnen met een picknick. We waren er al vroeg, dus vol enthousiasme bepakt en bezakt naar binnen gelopen tot we werden terug gefloten: entree $40. Ja daaaaaag. Wij dachten oprecht dat het gratis was. MAar we hebben Dave, en die is koning afdingen. Dus uiteindelijk voor $18 ofzo naar binnen gegaan. Lekker gepicknickt en die oude dingen daar bekeken. Is echt best wel mooi, maar had er nooit $40 voor betaald. Het is een park gemaakt door een Spanjaard in de jaren '40 dacht ik, die een paradijs wilde maken. Nou is gelukt! Heul gaaf, mooie oude gebouwen, lekkere wandeling met 33 graden maar dikke prima. Door gereden naar South Mission Beach, en waaaauuuww. Gewoon een random woonwijk ingereden, wit zand, blauw water (wel kwallen gevaar) maar heul mooi. Palmbomen op het strand, autobandschommel, uitzicht op een eiland (dat eruit ziet zoals je het onbewoonde eiland van het liedje ''op een onbewoond eiland'' voorstelt). Door gereden naar het volgende strand waar we wilden blijven slapen, mogelijk nog mooier want hier lagen schelpjes en waren de bomen groter en rotsen enzo. Maar dat kostte $19 en we wilden graag voor gratis. Heul lang rondgereden voor een slaapplek en veel spijt dat we niet op het laatste strandje waren gebleven. Uiteindelijk een mooie woonwijk gevonden en achter een paar bosjes geparkeerd, 10m van het stand. Omwonenden gevraagd of het ok was of we daar bleven, natuuuuuuuuuuuuuurlijk was dat goed, dat hoefden we toch helemaal niet te vragen?! Haha chill. Afwassen in de zee, hehe.

Dag #4 naar Townsville gereden omdat we naar Magnetic Island zouden varen voor 3 dagen en 2 nachten. Nou vroeg op pad, maar omdat we zo aan het rommelen waren met eitjes koken en spullen pakken waren we was 14.10 op de boot :p We sliepen daar in een bungalowtje, was wel leuk. 's Avonds op het strand een kampvuur gemaakt met een paar Ozzies, een duitser, 2 fransen en ons, marsmallows gemaakt. Chill. Werd alleen daar echt niet lekker, ik vermoed dat het de cider was. Geen cider meer voor mij. Gelukkig ging Anne direct met me mee terug toen ik zei dat ik niet lekker was en Vick en Dave volgden ook meteen toen ze het door hadden. Volgende dag weer fit als een hoentje dus no worries!

Dag #5 naar een strand gehiked met onze snorkels en flippers. We wilden naar de 5e baai vanaf onze baai maar bij baai nummer 2 hadden we het gehad, het was zo warm dus lekker op het strand in slaap gevallen. Daarna weer terug gehiked (ja, berg op berg af, geitenpaadjes alom) en toen zijn anne en ik vol enthusiasme begonnen aan hike #2 die dag want we wilden wel koala's zien, die leven daar in het wild. Hebben er 2 gezien dus wel prima. 's Avonds spelletjes gespeeld in het hostel.

Dag # 6 Met anne een jungle tour gedaan. OFtewel naar een dierentuin waar je een dier wordt aangereikt en daar kan je dan mee op de foto. Ik had het me iets anders voorgesteld, maar de koala vond ik wel heeeel leuk haha. Maar slangen enzo, was er ook echt bang van. Bijna de bus gemist naar de haven, en smiddags weer terug op het vasteland. Op Magnetic Island Juan geadopteerd, een Portugees die liftend met z'n tentje naar het zuiden gaat. Die kon prima met ons mee rijden. 's Avonds in een national park gestaan, waar de kalkoenen zo brutaal waren dat ze een aardappel jatten enzo. Volgende dag weer lekker vroeg op pad naar Airlee Beach, Vicky en ik moesten daar voor 16.00 inchecken voor onze zeilboot. Nou Airlee zag er mooi en klein uit. Ingecheckt, naar een strand weer ergens gereden en daar echt een geniale avond gehad. Juan is echt een Robinson, survival op z'n top. Hij klom letterlijk in de palmbomen om de kokosnoten uit de bomen te slaan, dus kokos gegeten/gedronken. Takken verzameld, Juan had ergens een leeg half olievat gevonden, dus vuurtje gemaakt. Dave moest ook zijn mannelijkheid tonen, dus toen hadden we ineens 2 vuurtjes, haha. Ik aan het koken, maar het gas was ineens op, dus het gehakt klaar gemaakt op het pannetje in het vuur (moest per se in het vuur van Dave, van Dave). Dus toen hadden we pasta met gerookt gehakt, maar was wel erg lekker. 's Avonds lagen we in bed te genieten van een bedtimestory van Dave toen ik ineens wat zag flikkeren op het strand. En dat bleek een heel grote schildpad te zijn :) Wauw wat gaaf!!!!! Maar ons enthaousiame heeft hem geloof ik een beetje weggejaagd. Later aan een local gevraagd en die zei, no worries dan komt ze wss de volgende nacht terug om het opnieuw te proberen. Oeff gelukkig.

Dag #7 met Vick op een zeilboot naar de whitsundays! We zouden met een man of 15 (dat waren er 27, thanks boekingsbureau) zeilen en snorkelen. Whitsundays zijn 73 eilanden ofzo. Nou snorkellocatie #1 viel zo tegen; water troebel en het koraal stelde ook geen reet voor. Verwend met het duiken op Great Barrier reef denk ik ;) 's Avonds dik storm en onweer, met z'n allen achter op het dek gestaan, biertjes gedronken en de flitsen gekeken. Muziekjes geluisterd, heel prima. Voglende dag Whithavenbeach, ja dat was wel heul mooi. Het zand is zo wit en voelt aan als bloem, zo zacht! Het is van 99,8% silicium dus bijna van glas. Tanden gepoetst met het zand en mn haren gewassen (waar ik heul veel spijt van kreeg omdat ik het zand er niet meer uitkreeg). Zo mooi daar, maar je moet constant Stingersuit dragen. Gek dat het zo mooi is maar tegelijkertijd levensgevaarlijk. Zaten nog meer steekbeesten maar ben de naam vergeten. Verder weer beetje gezeild en gesnorkeld (2e locatie was veel beter). En 's avonds weer storm. Deze was iets heftiger. Toen iedereen lag te slapen is er een andere boot weg gedreven. Nja niemand lag meer te slapen, behalve ik. Dus kan er niet veel over vertellen, heb het avontuur van andere mensen gehoord ;) maar was allemaal goed afgelopen.

Dag #8 weer terug naar vasteland! Dave en Anne hadden een dagtripje gedaan op dag #7 en die kwamen ons ophalen. Eerst lekker een koude douche gehad op een parkeerplaats dus hallo privacy, op de boot was geen gelegenheid om te douchen. Maar beter dan niets :) En trouwens, dat koud is echt geen probleem, na 5 seconden ben je gewend en is het helemaal prima. We zijn richting Seaforth gereden en bij Ballbay gestopt. Onder de mangoboom met uitzicht op zee :) was een heel groot breed strand met 3 mensen in totaal. LEkker rustig dus. Hier wederom kans op schildpadden. Toen Anne en ik savonds een wandeling op het strand maakten hoorden we wel van allemaal geluiden maar we waren een beetje bang dus toen maar snel terug naar de tent.

Dag #9 naar Rockhampton gereden. Dat zou echt een cowboystad moeten zijn, met bullrijden en cowbowlaarzen enzo. Nou niks van gezien. Slechte verkeersaanwijzingen, maar petrol was bijna op. Vick wilde graag naar infocentrum maar dat duurde even voor we die gevonden hadden. Eindelijk gevonden, was die gesloten! Toen reden we weg en toen .... was de petrol op. Maar dat moet je ook eens meegemaakt hebben op een roadtrip en in de stad beter dan waar niemand is. Dave en Vick zijn toen petrol gaan halen ergens, allemaal goed einde. O en geen cowboy gezien. Bummer. 's Avonds naar Port Alma gereden. Klinkt mooi he :) Stond aangegeven op de kaart, en naast de zee. Nou hop daar naar toe gereden, duurde echt een uur ofzo en er was echt helemaal niks. Een paar hekken en nergens strand ofzo. Shitttt. Toen terug gereden naar een boerderij die we onderweg hadden gezien, en daar gevraagd of het ok was of we voor hun erf kondern parkeren. (je mag niet wildkamperen, dus vandaar het verstoppen en moeilijk doen met een slaapplek zoeken) Nou super aardige mevrouw, we mochten zelf op hun erf staan, en daar was het water, en daar de paarden en ze hadden nog wel wat gas voor ons om te koken enzo. Lief!!

Dag #10 Naar Agnes Water/ 1770 gereden. Weer mooie strandjes, geluncht, uitzichtdingetjes bekeken. Ik wilde door naar een gratis plek en niet op een dure camping en verder naar het zuiden zou vast nog wel een mooi gratis strand zijn. Was verderop volgens de kaart een National Park dus ik ons daar heen genavigeerd. Waren alleen wederom geen bordjes dus we zijn met een enorme Ubocht daar beland. Ik denk dat we anderhalf uur zijn omgereden.... Maar anne keek mee en die had het ook niet gezien. Dus ligt niet aan ons :p
Weer lekker aan het strand gestaan. Daar ging ik pannekoeken maken! Jeeeh. Toen kwam een bewoner van verderop zeggen dat ie het niet leuk vond als we daar zouden blijven slapen, maar hij zou niet de politie bellen. Nou ja, dan blijven we natuurlijk. Tot dat ... het gas was wederom op! Net 5 pannenkoeken klaar. Nou pannenkoektaart gegeten met z'n 4en en toen wilden we bij het tankstation gas halen (wat we op de heenweg net hadden gehaald, weer bijna lege tank, iets met ezel en een steen) maar toen alles weer ingepakt was was het al 19.00 en de tankstation zou sluiten om 18.30 ... o jee. Nou weer een uur rondgereden ofzo, uiteindelijk bij een boottewaterplaats gaan staan, met die 1 1/4 pannekoek in de buik snel naar bed want dave zat enge verhalen te vertellen. Zo blij dat ik niet hoefde te plassen want daar ergens de bosjes in had ik echhhhht niet leuk gevonden.

Dag #11 wakker worden van stemmen (aaah weer in de bange bui meteen), maar was van een boot verderop. Heul mooi daar. Kwam het trapje af en 2 grote kangoeroes zaten me aan te kijken :) leuk. Naar Moore National Park gereden voor ontbijt en daarna naar een strand in bundaberg voor lunch: de rest van het pannekoekenbeslag opbakken. We wilden het op de bbq doen ivm het gas (Wat we wel al bijgekocht hadden hoor, nu maar meteen 5 stuks dus daar zullenwe voorlopig geen problemen mee krijgen). Duurde heel lang. Klaar om 15.00 :p Doorgereden naar een ander mooi strandje voor onze geplande stranddag, maar toen was het koud en er kwam een donkere wolk aan. Shittie. Toch gezwommen enzo, droog gebleven en er was een douche!! :) :) Na de douche zagen we een politie auto patrouilleren, dus ik wilde daar niet blijven ivm boetegevaar. Beetje verderop in de bosjes geparkeerd met nog steeds uitzicht op zee :) Waardeloos geslapen omdat de van schuin stond en de tent vol zat met heul veel mini mugjes. Die door het mosquitonet konden. Ellende. Zit onder de kleine rode plekjes.

Ik zit nu weer in Bundaberg :) We rijden straks naar een plek waarvanaf we morgen naar Fraser Island vertrekken. Ben de plaatsnaam vergeten.
Nou korte samenvatting: alles gaat goed en geniet met volle teugen en het is lekker weer over het algemeen :) O en ik ben een paar nachtjes hier en daar vergeten denk ik, want ik kom niet helemaal uit met de data maar dat laat ik nu effe.

Liefs!

• 22 November 2013 - 08:42

Judith 22 Nov:

Wat een geweldig leuke trip hebben jullie ervan gemaakt! Ik mis eigenlijk alleen nog de gitaar bij het kampvuur :-)

• 22 November 2013 - 13:00

Julius:

Haha dat afwassen met zeewater komt me ergens bekend voor :p

• 22 November 2013 - 15:57

Tanneke:

Oe Gauxie, klinkt zo gaaf allemaal! heel leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt ^^ zo'n apart idee dat jij lekker overal aan zwemmen en kamperen op het strand bent terwijl het hier Sinterklaas is haha ;)

• 22 November 2013 - 17:41

Tant'An & Oom Piet:

We hebben genoten van je uitvoerige reisverslag. Wat een leuke dingen maak je mee !
    Ga door met genieten. :-)

• 24 November 2013 - 21:26

Marije:

Heeel tof gaux!!!
    Ook zo cool dat je schildpadden en kangoeroes overal ziet :P!! t klinkt als een goeie roadtrip! geniet ervan, doe voorzichtigg!:D
    (en om op je mail te reageren; ben weer begonnen met hardlopen, laatst 10 km gerend:) totaal met 15 minuten lopen, maar 10 km in 65 min gedaan:D)
    haha tot horens weer gauxiee!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx